| |
وب : | |
پیام : | |
2+2=: | |
(Refresh) |
نگذارید اشتباهات کاری، شادی را از شما بگیرند
یکی از واقعیتهای غیرقابل انکار که باعث کمتر شدن احساس شادی در محل کار میشود، اشتباهات کاری است. واقعیت آن است که هیچ کدام از ما مصون از اشتباه کردن نیستیم و امکان اتخاذ تصمیمات نادرست و اقدامات اشتباه از طرف هر فردی وجود دارد.
در این میان نحوه برخورد افراد با اشتباهات خود و دیگران دارای اهمیت تعیین کننده است که تا حد زیادی از بروز خسارات بیشتر جلوگیری میکند.
در ادامه پنج توصیه برای برخورد بهینه و عاقلانه با اشتباهات ارائه شده است.
1 اشتباهتان را بپذیرید قبل از آنکه همه از آن مطلع شوند:
دیل کارنگی در کتاب مشهورش تحت عنوان «چگونه با دیگران دوست شوید و در آنها نفوذ کنید» پیشنهاد میکند که بهترین راه برای مدیریت و برخورد با اشتباهاتمان این است که باید قبل از اینکه دیگران از اشتباه ما آگاه شوند و نسبت به آن واکنش نشان دهند آن اشتباهات را بپذیریم و در اسرع وقت نسبت به اصلاح امور اقدام کنیم.
2 تلاش نکنید که اشتباهاتتان را پنهان کنید:
یکی از چیزهایی که مدیران مافوق را بسیار عصبانی میکند انکار اشتباهات افراد و تلاش آنها برای پنهان کردن اشتباهاتشان است. واقعیت این است که یک اشتباه هر چقدر هم پنهان بماند روزی افشا خواهد شد و فردی که مرتکب اشتباه شده است دچار استرس و ترس از افشا شدن آن خواهد بود؛ پس چه بهتر که به جای پنهان کاری در جهت حل مساله گام برداشت.
3 به اعضای تیمتان اجازه دهید برای جبران اشتباهاتتان به شما کمک کنند:
هنگامی که پذیرفتید اشتباه کردهاید بهطور حتم به کمک نیاز خواهید داشت. بعضی از ما نسبت به اینکه دیگران بخواهند به ما کمک کنند موضع منفی میگیریم اما در واقع کسانی را که داوطلبانه به کمک ما شتافتهاند، میرنجانیم.
در این زمان باید به یاد داشته باشیم که زیردستان و اعضای تیممان برای کمک به ما در رسیدن به اهداف مقرر استخدام شدهاند و باید از پتانسیلهای آنها به بهترین نحو استفاده کرد.
4 خیلی سریع سراغ حل مساله بروید:
آنچه کسانی را که از اشتباه ما مطلع شدهاند عصبانیتر میکند تعلل ما برای حل مشکلات ناشی از اشتباه است. پس مهمترین اولویت کاری پس از پذیرفتن اشتباهمان، اقدام فوری در جهت حل مساله است تا از وخامت اوضاع کاسته شود.
5 در راستای بازگشت و تقویت اعتماد و اعتبار از دست رفتهتان گام بردارید:
این کاملا طبیعی است که زیردستانتان پس از علنی شدن اشتباهی که از شما سر زده است تا حدی اعتماد خود را به شما از دست بدهند. پس لازم است با یک بازگشت مقتدرانه و موفق هرگونه بیاعتمادی را در میان اعضای تیمتان از بین ببرید و همه را برای پیروزیهای پی در پی آینده آماده سازید.
کارل استایب
کتاب Work Happy Now
کانال تلگرامی عشق پول،دنیای تجارت کلیک کنید